
En un estudi que va començar l’any 2003 estudiant patrons de consum alimentari determinar que una dieta mediterrània complementada amb oli d’oliva extra verge i fruits secs prevé millor les malalties cardíaques que una dieta baixa en greixos. A més com a variables secundàries es van avaluar els efectes de la dieta mediterrània en els índexs de mortalitat, diabetis, càncer, deteriorament cognitiu i altres malalties neurodegeneratives.
A més, el consum moderat de begudes fermentades augmentar l’àcid fòlic, vitamines, ferro i calci en els seus consumidors. A més que es va comprovar que aquests bevedors presentaven menor incidència de diabetis mellitus, hipertensió i un menor índex de massa corporal.
Finalment es va confirmar que els bevedors moderats de cervesa presentaven menys factors de risc de malaltia cardiovascular i tenien xifres majors de colesterol HDL (l’anomenat colesterol bo)